środa, 13 lipca 2011

Czy Samsung Galaxy S2 ma NFC czyli walka z wiatrakami :-)

Parę miesięcy temu stałem się szczęśliwym (?) posiadaczem nowego dziecka samsunga, czyli tytułowego SGS2. Przed zakupem było dużo zastanawiania się i porównywania różnych produktów, jednak na korzyść I9100 przemawiała obsługa NFC (Near Field Communication) reklamowana jako jeden z głównych atutów tego telefonu - http://www.galaxy.samsung.pl/feature.html .

(stan strony  http://www.galaxy.samsung.pl/feature.html z dnia 06.06.2011 - informacja już zniknęła)

  Decyzja zapadła, wycieczka do sklepu, telefon w garści. Pierwsze dni upłynęły na zachwycaniu się androidem i nieznanymi mi wcześniej możliwościami, które do tej pory dawał mi laptop ;-) lecz przyszedł czas przetestować NFC i tu moja mina zmieniła się z przysłowiowego banana w podkówkę. Aby mieć pewność, że nie przeoczyłem jakiegoś drobnego szczegółu rozpocząłem korespondencję z firmą samsung:

Pytanie zadane 06.06.2011:

"Witam,
w jaki sposób mogę uruchomić technologię NFC w moim telefonie ?

PS. Modelu I9100 nie ma dostępnego na liście \Informacji o produkcie\.

Pozdrawiam,
Leszek"

Odpowiedź z dnia 06.06.2011:

"Szanowny Kliencie

W imieniu firmy Samsung, serdecznie dziękujemy za kontakt.
W odpowiedzi na zgłoszenie pragniemy poinformować:

iż Pana zapytanie zostało przekazane do odpowiedniego działu.

Z chęcią udzielimy odpowiedzi na ewentualne następne pytania.

Z poważaniem
--------------------------------------------
www.samsung.pl"

Minął tydzień, ponawiam pytanie (13.06.2011):

"Witam, kiedy mogę się spodziewać odpowiedzi na moje pytanie zadane 9 dni temu a \przekazane do odpowiedniego działu\ 7 dni temu ?

Pozdrawiam serdecznie,
Leszek"

Odpowiedź z dnia 13.06.2011:

"Szanowny Kliencie

W imieniu firmy Samsung, serdecznie dziękujemy za kontakt.
W odpowiedzi na zgłoszenie pragniemy poinformować:

iż Pańska sprawa jest w trakcie rozpatrywania. Proszę oczekiwać na
kontakt z naszej strony.

Z chęcią udzielimy odpowiedzi na ewentualne następne pytania.

Z poważaniem

--------------------------------------------
www.samsung.pl"

 Minął miesiąc, ponawiam pytanie (7.07.11):

"Witam ponownie, chciałem się zapytać po raz kolejny kiedy mogę się spodziewać odpowiedzi na moje zapytanie przesłane do Państwa 6.06.11 ?"

Odpowiedź z dnia 08.07.11:

"Szanowny Kliencie
W imieniu firmy Samsung, serdecznie dziękujemy za kontakt.
W odpowiedzi na zgłoszenie pragniemy poinformować:

Część telefonów GT-I9100 posiada moduł NFC. Modele z modułem NFC będą
wyraźnie oznaczone. Partie z tym elementem, będą miały odpowiednią
adnotację zamieszczoną na opakowaniu urządzenia. Zapytania o dostępność
telefonu z modułem NFC proponuje kierować bezpośrednio do sprzedawców.

Z chęcią udzielimy odpowiedzi na ewentualne następne pytania.

Z poważaniem

--------------------------------------------
www.samsung.pl"
 Moja reakcja na powyższą odpowiedź (11.07.11):

"Witam ponownie,
na podstawie Art. 3 ust. 1, art. 10 oraz art. 16 ust. 1 pkt 2 ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. nr 47, poz. 211 ze zm.) w związku z otrzymaną od Państwa odpowiedzią zwracam się z prośbą o nieodpłatną wymianę posiadanego przeze mnie aparatu telefonicznego na aparat zgodny z reklamowanym na Państwa stronie (zrzut ekranu z dnia 06.06.11 w załączeniu). Zakupu dokonałem dnia 12.05.2011 sugerując się informacjami na temat modułu NFC znalezionymi na Państwa stronie, gdzie nie było mowy o tym, że tylko wybrane aparaty będą posiadały przedmiotową funkcjonalność.

Pozdrawiam,
Leszek "

Odpowiedź z dnia 11.07.11:

"Szanowny Kliencie

W imieniu Samsung Electronics Polska Sp. z o.o. chciałabym podziękować
za kontakt z naszym Centrum Obsługi Klienta oraz przesłanie
korespondencji dotyczącej telefonu komórkowego GT-I9100.

Po dokładnym zapoznaniu się ze sprawą z przykrością informuję, że firma
Samsung nie widzi podstaw do uznania Pana roszczeń, gdyż:

- zgodnie z notą prawną umieszczoną na stronie internetowej
www.samsung.com.pl "prosimy, abyś nie polegał wyłącznie na informacjach
zawartych na tej stronie w momencie podejmowania decyzji o zakupie
produktu bądź jego sprzedaży lub innych transakcjach handlowych bądź
finansowych. Prosimy zwrócić uwagę na to, że informacje zawarte na tej
stronie mogą być niekompletne i dość ogólnikowe, gdyż mają one jedynie
informacyjny a nie prawnie wiążący. Nie są zatem ofertą handlową firmy
SAMSUNG w rozumieniu warunków sprzedaży konsumenckiej z dnia
1.01.2003r., ani przyrzeczeniem publicznym w myśl Kodeksu Cywilnego.
Szczegółowe dane techniczne prezentowanych produktów uzyskasz w punktach
sprzedaży lub u naszych specjalistów.”

W związku z powyższym Samsung Electronics Polska Sp. z o.o. nie może
spełnić Pana oczekiwań i uznać reklamacji.

Z chęcią udzielimy odpowiedzi na ewentualne następne pytania.

Z poważaniem

--------------------------------------------
www.samsung.pl"

W tym momencie uznałem, że wykorzystałem wszelkie dostępne dla mnie sposoby załatwienia sprawy z firmą samsung i dnia 12.07.11 zwróciłem się z prośbą o wydanie opinii do UOKiK, jako uzasadnienie podając następujące fakty:
1) do dnia 06.06.11 na stronie dedykowanej promocji SGS2 widniała informacja o obsłudze NFC (teraz jest już tam tylko biała plama, nie wiem kiedy ta informacja zniknęła);
2) w dniu zakupu, ani nawet w dniu pisania tego tekstu nie było na stronie http://www.galaxy.samsung.pl/feature.html żadnej noty prawnej, pozwalającej firmie Samsung zrzec się odpowiedzialności za podawanie nieprawdziwych informacji;
3) podstawa prawna Art. 3 ust. 1, art. 10 oraz art. 16 ust. 1 pkt 2 ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. nr 47, poz. 211 ze zm.).

Moim roszczeniem pozostaje wymiana zakupionego telefonu na zgodny z reklamowanym.


C.D. zapewne N.

PS. Na dzień dzisiejszy nie wiadomo, co z tego wyjdzie (o ile cokolwiek z tego wyjdzie), nie jestem prawnikiem, sprawę rozpatruję "zdroworozsądkowo" w oparciu o materiały, które sam wyszukam. Odpowiedź UOKiK opublikuję, jak tylko  przyjdzie.

4 komentarze:

  1. Chciałbym zapytać, czy coś ruszyło się w tym temacie? Jakaś odpowiedź od UOKiKu?

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety, uokik zająłby się sprawą jeżeli dotyczyłaby zbiorowej grupy konsumentów, sprawami pojedynczymi kompletnie się nie zajmują. Napisałem do lokalnego rzecznika konsumentów i czekam na odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy już może coś wiadomo w tej sprawie??

    OdpowiedzUsuń
  4. http://zepsulem.blogspot.com/2011/08/czy-samsung-galaxy-s2-ma-nfc-czyli.html

    Rzecznik mi odpowiedzial, koniec końców wychodzi na to, że duża firma może okłamywać ludzi i nie grozi im za to kompletnie nic, ponieważ nawet rzecznik stwierdził, że mogę zwracać się z pretensjami jedynie do sprzedawcy - skorzystać z zapisu mówiącego o niezgodności towaru z umową, ale tylko do 2 miesięcy od zakupu. Ja nie mam i nie miałem pretensji do sprzedawcy, bo to nie on mnie wykiwał, niestety, nikogo to nie interesuje, a zdaje się, że radą na to jest tylko pozew zbiorowy do UOKiK :/
    Pozdrawiam,
    Leszek

    OdpowiedzUsuń