czwartek, 28 lipca 2011

Joomla - pasek informacyjny na dole okna przeglądarki

W związku z prowadzoną dłubaniną w joomli muszę czasami spełniać dziwne życzenia i tym razem pojawiło się taki: na stronie ma się pojawić pasek, a'la pasek TVN24, w którym skroluje się jakaś informacja. Po krótkich poszukiwaniach trafiłem tutaj:
http://www.dhtmlgoodies.com/index.html?whichScript=fixed_marquee
i wszystko byłoby ok, wszak o to mi chodzi - po zastosowaniu wskazówek z tej strony udało mi się uzyskać ładny pasek na dole okna, który wystarczy dostosować do potrzeb (kolor, czcionka) i voila, problem - niby - z głowy. Ale po dłuższym namyśle okazuje się, że podane rozwiązanie nie jest za szczęśliwe z jednego prostego względu - a co jeśli szary użytkownik zechce sobie zmienić tekst tej wiadomości ? Szybkie szkolenie, dostęp do plików strony i pozwalamy mu grzebać w kodzie ? Ależ of kors, że nie ma takiej opcji :-) Ja wymyśliłem to sobie tak, że zamiast tej części kodu, która odpowiada za wyświetlaną wiadomość fajnie by było wstawić odwołanie do określonego artykułu i tu pojawił się pewien problem, ponieważ kompletnie nie wiedziałem jak wydobyć treść określonego artykułu i zmusić ją do skrolowania się w moim pasku. Po dłuższych kombinacjach koncepcja zmieniła się na następującą: definiujemy nową pozycję w templatce, tworzymy custom html moduł w joomli (tu wpisujemy naszą wiadomość, która ma się pojawiać w pasku) i umieszczamy w nowo zdefiniowanej pozycji. Działa :-)
Kolejne kroki jakie należy wykonać poza tymi z podanego powyżej linka, to:
1) wchodzimy do template\nazwa_naszej_templatki na serwerze i odnajdujemy plik templateDetails.xml;
2) edytujemy wyżej wymieniony plik i w sekcji <positions> dodajemy kolejną pozycję o dowolnej nazwie, np. pasek;
3) w części kodu z linka odpowiedzialnej za treść wyświetlanej wiadomości zamieniamy


<div class="textObj"> treść przykładowa </div>
na
<div class="textObj"><jdoc:include type="modules" name="pasek" /></div> 

4) przechodzimy teraz do panelu administracyjnego joomla i tworzymy nowy moduł, jako typ wybieramy custom html, wstawiamy go w pozycji wcześniej przez nas zdefiniowanej (u mnie pasek) i wpisujemy sobie tekst, który ma się pojawiać na dole.

5) cieszymy oczy ładnym paskiem :-)

1 komentarz: